Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?
21. Kolovoz 2017, 02:42
Novosti: Pridružite nam se na Forumu!

+  Braneweb.net Forum
|-+  Događaji u Rijeci i okolici
| |-+  Izgradnja objekata
| | |-+  Cesta D-404
« natrag naprijed »
 Str: [1] Ispis
Autor Tema: Cesta D-404  (Posjeta: 2751 )
BWF Admin
Glavni Administrator
Novi na Forumu
*
Offline Offline

Postova: 14


WWW
« : 29. Travanj 2010, 14:06 »

Kad će ta cesta napokon u promet?
Ne znaju ni oni koji bi trebali znati. Evo što piše 'Novi List'...

Forma važnija od opasnosti
Sigurnosni izlaz u tunelu Pećine građen po mjeri Usaina Bolta

U Ulici Drage Gervaisa počelo se kopati rupu u zemlji, dubine oko devet metara, što je pravi mali ponor iz kojeg bi se danas-sutra, ne daj Bože, trebali spašavati stradalnici iz tunela Pećine.

RIJEKA – Samo bi Usain Bolt uspio pobjeći kroz ovaj pješački izlaz kad bi se, ne daj Bože, zapalio tunel Pećine. To se gradi samo radi zadovoljavanja forme jer bi svaki potencijalni stradalnik na cesti D-404 od požara trebao bježati po velikom usponu po kojem je građen pješački izlaz, a onda bi se na kraju još trebao uspeti po 400 stepenica da bi pobjegao od vatre i dima, koji inače idu prema gore, pa bi najviše otrova u zraku bilo baš tamo kuda bi trebalo bježati. Mi ćemo ih izgraditi, ali se nadam da nikad nikome neće trebati.

Ovako je jedan od radnika uposlenih na gradnji famoznih pješačkih izlaza u tunelu Pećine jučer komentirao jedan u nizu detalja što već godinama zorno svjedoče o nezapamćenom šlamperaju u gradnji ceste duge svega tri i pol kilometra, čija se gradnja protegnula na čak šest godina u kontinuitetu. Njegovo ime i prezime poznato je redakciji, ali ga ne želimo iznijeti jer postoji ozbiljna opasnost da bi netko mogao dati otkaz čovjeku samo zbog toga što se drznuo izreći neugodnu istinu, koja se tako sustavno želi pomesti pod tepih.


Cesta D-404

Naša novinarska ekipa jučer je ponovo obišla trasu sablasno puste ceste D-404, gdje smo susreli svega dva šetača i šest radnika, računajući i onu dvojicu vozača u bageru i kamionu. Vjerovali ili ne, već godinu dana u tunelu Pećine teški teretni kamioni i bageri voze po završnom sloju asfalta, koji je zato već sada pohaban i ozbiljno oštećen. Dakle, slijedi još jedan nevjerojatan apsurd, jer će uskoro biti neophodno sanirati asfalt na cesti koja nikad nije puštena u promet. Kako je to moguće? Odgovor leži u činjenici da je tvrtka Hidroelektra odlučila prije odlaska iz tunela Pećine postaviti i posljednji, treći sloj asfalta, iako se to u pravilu uvijek obavlja neposredno prije otvaranja prometnice kako bi kolnik svjež i neoštećen dočekao prva vozila.

Gradnja sigurnosnih pješačkih izlaza posebna je priča. Oni se grade isključivo zbog toga što komunalna naknada Tower centra nije bila dovoljna niti za gradnju jednog tunelskog spoja do trgovačkog centra.

Taj jedan se ipak izgradio pa tunel danas izlazi u podrum Towera od čega će malo koji Riječanin imati koristi. Onaj drugi morao je biti odbačen, pa su zato na brzinu i projektirana dva manja pješačka izlaza za slučaj opasnosti, jedan dug 106, a drugi 116 metara. Kraći izlaz je iskopan, a na ovom dužem iskopi su bili zaustavljeni gotovo pet mjeseci. Razlog je nevjerojatan. Projektom je predviđeno da otvor iz zemlje bude smješten točno na mjestu na kojem se nalaze brojne instalacije, između ostalog i telekomunikacijski kabeli različitih operatera, pa su tako mjeseci potrošeni na pregovore s raznim tvrtkama koje su od Hrvatskih cesta nastojale iskamčiti što veću cijenu za izmještanje kabela. Na kraju je taj gordijski čvor početkom ovog mjeseca ipak presječen pa je u Ulici Drage Gervaisa ovih dana građevinski stroj počeo kopati rupu u zemlji, koja bi trebala biti duboka nekih devet metara, što je pravi mali ponor iz kojeg bi se danas sutra trebali spašavati stradalnici iz tunela Pećine spomenuti na početku ovog teksta. Kažu da bi iskop mogao biti gotov već za 15 dana, što i ne bi bio neki problem kad rupetina u zemlji ne bi nicala na uskom prostoru između šest stambenih zgrada s više od 200 stanova. Ljudi koji u njima žive već mjesecima ne spavaju najbolje jer »uživaju« u zvucima čekića koji razbija stijenu i proizvodi lagano podrhtavanje tla pod njihovim nogama. Nije ni čudo kad je nadsloj od osi tunela do temelja zgrade nešto veći od četiri metra na samom izlazu.

Na kraju bi se ipak moglo naći mjesta i za neku dobru vijest. Radnici na tunelskim pješačkim izlazima kažu da imaju rok gradnje do 31. lipnja. Možda će sudeći po tome cesta D-404 stvarno biti otvorena ovog ljeta, pa da jednom i ta trakavica završi. Bilo bi krajnje vrijeme. U stvari, i taj je rok odavno istekao. - piše You are not allowed to view links.
Register or Login
www.novilist.hr
Evidentirano

Braneweb.net
 Str: [1] Ispis 
« natrag naprijed »
 


Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave